ثبت اختراع در كشور آلمان 

گام نخست در بدست آوردن پتنت در هر كشور، مستلزم ارائه تقاضا نامه (application) ثبت پتنت و تشكيل پرونده (filing) در اداره ثبت اختراعات آن كشور است.

تقاضانامه‌پتنت عموماً داراي قسمتهايي نظير عنوان اختراع، سابقه و شرح‌فني آن است. توصيف فني اختراع مي‌بايست با بياني روشن و به زبان رسمي كشور هدف و به حد كافي داراي جزئيات باشد طوري كه بتواند شخصي را با فهم متوسط از آن فن به استفاده يا بازسازي آن اختراع قادر سازد. معمولاً براي توصيف بهتر اختراع، نقشه، طرح و دياگرامهاي مربوطه نيز ارائه مي‌شوند. تقاضانامه همچنين حاوي چند ادعا (claim) است كه در واقع حدود و ثغور قانوني حمايت درخواستي را تعيين مي‌كند.

اداره ثبــت اختــراع كشور مورد تقاضا پس از بررسي كارشنـاسي پرونده و احتمالاً پس از انتشار مفــاد تقاضانامه در سطــح عموم (publication)، در صورت احراز شرايط، نهايتاٌ حق پتنت را اعطا مي‌نمايد كه در سرتاسر همان كشور معتبر و قابل دفاع است.

بايد توجه داشت كه انتشار پتنت در سطح عموم به معناي اعطاي حق پتتت نيست، مگر در آن به نحوي مشخص شده باشد. در واقع تقاضانامه در اداره ملي ثبت اختراعات كشور مورد نظر و يا دفتر منطقه‌اي به نمايندگي از سوي كشورهاي عضو (مانند اداره ثبت اختراعات اروپا)، به ثبت رسيده و در نهايت پس از بررسي و احراز شرايط لازم از سوي دولت مربوطه اعطا مي‌گردد.

در مورد دفاتر منطقه‌اي نكته مهم اين است كه متقاضي بايد در درخواسـت خود دقيقاً مشخص كند كه حمايـت از اختراع را دركدام يك از كشـورهاي عضو آن دفتر خواستار است. هريك از كشورهاي انتخاب شده پس از بررسي پرونده مختار است آن اختــراع را به ثبت رسانده و در سرزمين خود از آن حمايت كند و يا كلاٌ آن را رد كند. لـذا صرف ثبت در دفاتر منطقه‌اي نمي‌تواند به معناي كسـب حمايت از تمامي كشورهاي عضو آن دفتر باشد.

مراحل ثبت و نگهداري اختراع در كشورهاي اروپايي

 مراحل ثبت و حفظ حقوق اختراع ثبت شده در كشورهاي عضو اتحاديه اروپا بسيار پيچيده است كه در اينجا سعي شده به زباني ساده بيان شود. بطور كلي با طي كردن مراحل ذيل مي توان اختراع مورد نظر را در اين كشورها ثبت و حفظ نمود:

الف) آماده سازي: قبل از اقدام رسمي براي تشكيل پرونده ثبت اختراع لازم است حداقل سه مرحله زير را به انجام رساند:

1. نوشتن گزارش اختراع به زبان انگليسي يا آلماني بطوريكه شامل زمينه و حوزه فناوري اختراع، سابقه قبلي، جزئيات كامل فني، مزاياي اختراع ادعايي و نحوه حل مشكلات موجود باشد. همچنين بايد طريقه انجام عملي موضوع اختراع با ذكر مثال توصيف شود

2. نوشتن پيش نويس پتنت بر اساس گزارش اختراع كه معمولا توسط وكيل انجام مي شود.

3. پركردن فرمهاي رسمي اداره ثبت اختراعات اروپا

ب( تشكيل و پيگيري پرونده: اين بخش با تسليم فرمهاي پر شده و تقاضاي تشكيل پرونده در يكي از شعب اداره ثبت اختراع اروپا (شعبه مركزي در مونيخ آلمان) آغاز شده و خود شامل مراحل زير است:

1. بررسي شكلي پرونده در شعبه به لحاظ كامل بودن مدارك لازم

2. جستجوي موضوع و ادعاهاي اختراع توسط واحد جستجوي اداره ثبت اختراع اروپا

3. انتشار پرونده شامل جزئيات فني-قانوني پرونده و نتايج جستجو در روزنامه رسمي به صورت چاپي و ديجيتال (لوح فشرده و اينترنت(

4. بررسي ماهوي محتويات پرونده در صورت تسليم درخواست و پرداخت هزينه هاي لازم

ج( اعطاي گواهي ثبت اختراع: پس از بررسي ماهوي پرونده و در صورت متقاعد شدن كميته مربوطه، گواهي اعطاي پتنت به نام متقاضي صادر خواهد شد.

د( تمديد ساليانه: در صورت پرداخت هزينه هاي لازم، پروانه ثبت اختراع در هر يك از كشورهاي عضو اتحاديه كه مورد درخواست قرار گرفته اند، بطور ساليانه تمديد خواهد شد.

ر )اعمال حق: در صورتي كه دارنده امتياز معتبر اختراع در هر يك از كشورهاي مربوطه، متوجه نقض حقوق پتنت توسط اشخاص ثالث شود مي تواند براي احقاق حقوق خود از طرق مختلف اقدام نمايد.

توضيح: اين راهنما بر گرفته از بخش پرسش‌هاي متداول از سايت معاونت فناوري وزارت علوم و تحقيقات و فناوري به آدرس www.techno.msrt.ir/FAQ.asp مي باشد.

  ?لينك سايت جهت بررسى پتنت

https://www.dpma.de/patente/anmeldung

http://www.freepatentsonline.com/

بورس تحصیلی برای دانشجویان ایرانی مقطع دکترا در آلمان

اگر متقاضی تحصیل در مقطع دکترا هستید و توان پرداخت همه هزینه‌ها را ندارید، بسته به رشته خود به موقع چاره‌اندیشی کنید. در این نوشته نگاهی انداخته‌ایم به برخی از امکانات بورس تحصیلی در آلمان برای دانشجویان مقطع دکترا. منبع دوئيچه وله

آلمان با بیش از ۴۰۰ مرکز آموزش عالی و آوازه‌ای خوب در رشته‌های به ویژه فنی، علوم پایه و علوم انسانی، مقصدی محبوب برای دانشجویان ایرانی به شمار می‌رود که قصد تحصیل در مقطع دکترا را دارند. اما نکته‌ای که مهم است تامین هزینه زندگی و تحصیلی در سال‌های اقامت در آلمان است. این هزینه‌ها را نباید دست کم گرفت. بهتر این است که همزمان با دریافت پذیرش دکترا از مراکز آموزشی آلمان، در صورتی که متقاضی برای تامین هزینه با مشکل روبروست، با مؤسسه یا نهادهای دولتی و خصوصی مناسبی که به دانشجویان خارجی بورس پرداخت می‌کنند، تماس بگیرد.

در این نوشته برخی از این مؤسسات و نهادها را به شما معرفی می‌کنیم. اما به این نکته هم باید اشاره کرد که دریافت بورس تحصیلی همیشه آسان نیست و بهتر است که متقاضی مدت زمان کافی برای تنظیم تقاضا و دریافت پاسخ از موسسه مربوطه را در برنامه‌ریزی خود برای تحصیل محاسبه کند تا در صورت گرفتن پاسخ منفی، بتواند به موقع برای پوشش هزینه‌های احتمالی چاره‌اندیشی کند.

در این نوشته در کنار معرفی هر مؤسسه آدرس وب‌سایت هم آمده است. لطفا پرسش‌های خود را در مورد کمک هزینه تحصیلی برای مقطع دکترا، با کلیک کردن روی آدرس وب‌سایت و جستجوی گزینه „Kontakt“ با همان مؤسسه در میان بگذارید:

مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان دآآد (DAAD)

این مؤسسه نخستین آدرس برای دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در مقطع دکترا در آلمان است که در جستجوی کمک هزینه‌ هستند. مؤسسه دآآد برنامه‌های مختلفی برای حمایت مالی و علمی از متقاضیان دارد که طول مدت آنها از یک ماه تا چند سال متغیر است. برای تامین مالی تمامی سال‌های تحصیلی مقطع دکترا، دآآد به دانشجویان ایرانی هم بورس اعطا می‌کند.

برای دریافت این بورس‌ها معمولا محدودیت سنی وجود ندارد. البته امکان دارد در برخی برنامه‌ها و بسته‌های ویژه‌ی این مؤسسه، سال فارغ‌التحصیلی در مقطع پیشین یکی از معیارهای اعطای بورس باشد.

یکی از مهمترین نکته‌ها برای دریافت این کمک هزینه این است که تقاضا برای بورس تحصیلی دآآد را باید متقاضی هنگامی که در ایران است، ارسال کند یا اگر در آلمان مشغول به تحصیل است، به هنگام ارسال تقاضا، نباید بیشتر از ۱۵ ماه از اقامت او در آلمان گذشته باشد.

سطح زبان آلمانی مورد نیاز برای دریافت بورس دآآد، به این موارد بستگی دارد: رشته تحصیلی و زبان تدریس در مقطع دکترا در دانشگاهی که متقاضی در آن پذیرفته شده است. برخی رشته‌ها در دانشگاه‌های آلمان در مقطع دکترا به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند که دآآد برای اعطای کمک هزینه تحصیلی در مورد این رشته‌ها مدرک زبان انگلیسی را معیار قرار می‌دهد.

مبلغی که ماهیانه به دانشجویان دکترا پرداخت می‌شود حدودا ۱۰۰۰ یوروست. تقبل هزینه‌‌ سفرهای پژوهشی، شرکت در سمینارها، خرید کتاب‌های تحصیلی و کلاس‌های آموزش زبان آلمانی از خدمات دیگری است که مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان به بورسیه‌شدگان دکترا ارائه می‌دهد.

وب‌سایت مؤسسه تبادلات آکادمیک دآآد

از برنامه‌های کمک‌هزینه دآآد که بگذریم، مؤسسه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی فراوان دیگری هم در آلمان وجود دارند که راه تحصیل در مقطع دکترا را برای دانشجویان هموار می‌کنند. نکته‌ای که در مورد این مؤسسات مهم است این است که متقاضی به هنگام درخواست بورس از زمینه‌های سیاسی یا مذهبی این مؤسسات آگاه باشد. برخی از این نهادها را معرفی می‌کنیم:

نهادهایی با زمینه‌های سیاسی

این نهادها یکی از پیش‌شرط‌هایشان برای اعطای بورس، تعهد اجتماعی- سیاسی و فعالیت‌های متقاضی در زمینه‌های اجتماعی یا سیاسی است.

بنیاد فریدریش ابرت Friedrich Ebert Stiftung یکی از نهادهایی است که به حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD)  نزدیک است و هر ساله به ۴۰ دانشجو از آفریقا، آسیا، آمریکای جنوبی و اروپای شرقی کمک هزینه تحصیلی اعطا می‌کند.

شرط پرداخت این شهریه به دانشجویان، اثبات راندمان تحصیلی بسیار خوب در مقاطع پیشین، پایان تحصیلات مقدماتی و تکمیلی در مدت زمان تعیین شده و تعهد اجتماعی -سیاسی عنوان شده است.

تسلط به زبان آلمانی یکی از شروط مهم پذیرش در برنامه کمک هزینه تحصیلی این نهاد است. حتی در صورتی که متقاضی به زبان انگلیسی به تحصیل پرداخته یا ادامه می‌دهد باید سطح زبان C1 انستیتوی گوته یا قبولی DSH (آزمون زبان آلمانی برای ورود به مراکز آموزش عالی آلمان) را داشته باشد.

بورس تحصیلی این نهاد تنها به حمایت مالی از دانشجویان خلاصه نمی‌شود. عضویت در شبکه‌ای که ارتباط با دانشجویان دیگر هم‌رشته را ممکن می‌سازد، معرفی راهنما برای کمک به دانشجو در پرسش‌های تخصصی و ارائه سمینارهای گوناگون تخصصی و سیاسی- اجتماعی از جمله خدماتی است که این نهاد در اختیار بورسیه‌شوندگان خود قرار می‌دهد.

این بورس به دانشجویان رشته پزشکی تعلق نمی‌گیرد.

وب‌سایت بنیاد فریدریش ابرت

بنیاد کنراد آدناور Konrad-Adenauer-Stiftung e.V سالیانه ۶۰ تا ۷۰ دانشجوی دکترا را بورسیه می‌کند. این بنیاد به حزب دموکرات مسیحی آلمان نزدیک است. یکی از شرط‌های این نهاد در کنار تعهد اجتماعی و سیاسی و فعال بودن در این عرصه‌ها، بازگشت بورسیه‌شوندگان پس از پایان تحصیل به کشورشان است.

این نهاد در پاسخ به پرسش ما شرط سطح زبان (DSH یا سطح برابر با آن)، راندمان تحصیلی بسیار بالا و فعالیت در عرصه‌های اجتماعی موازی با تحصیل را از شرایط اعطای بورس به دانشجویان ایرانی عنوان کرد. بورس دکترا تا سه سال، ماهیانه ۱۰۰۰ یورو پرداخت می‌شود و احتمال تمدید آن برای دو ترم وجود دارد. این نهاد در پاسخ دویچه وله می‌نویسد که دانشجویان ایرانی می‌توانند درخواست خود را در آلمان به مرکز این بنیاد تحویل دهند.

وب‌سایت بنیاد کنراد آدناور

بنیاد هاینریش بل Heinrich Böll Stiftung به حزب سبزهای آلمان نزدیک است. این بنیاد در پاسخ به پرسش دویچه وله نوشته است که دانشجویان ایرانی مقطع دکترا هم می‌توانند برای دریافت بورس تقاضای خود را ارسال کنند. تاریخ ثبت نام بعدی برای این بورس ماه مارس سال ۲۰۱۸ عنوان شده و ثبت‌نام تنها به صورت آنلاین امکان‌پذیر است. در پاسخ به دویچه وله فارسی آمده است که متقاضی باید به هنگام ارسال درخواست کمک هزینه تحصیلی سطح زبان آلمان B2 یا DSH II را دارا بشد.

وب‌سایت بنیاد هاینریش بل 

بنیاد روزا لوکزامبورگ Rosa Luxemburg Stiftung به حزب چپ‌های آلمان نزدیک است و خود را یک مؤسسه‌ آموزشی – سیاسی معرفی می‌کند. این بنیاد در وب‌سایت خود در بخش اعطای بورس می‌نویسد: هدف این بنیاد این است که از راه آموزش سیاسی به دموکراسی، عدالت اجتماعی، همبستگی و رفع تبعیض‌های اجتماعی، جنسی و قومی کمک کند. این نهاد اعتقاد به این ارزش‌ها را شرط دریافت کمک‌هزینه تحصیلی در مقطع دکترا می‌داند. بورس این بنیاد سالانه به ۱۵۰ متقاضی اعطا می‌شود.

وب‌سایت بنیاد روزا لوکزامبورگ

بنیاد فریدریش نویمان Friedrich Neumann به حزب دموکرات‌های آزاد آلمان نزدیک است. این حزب سالانه به چندین متقاضی دکترا بورس تحصیلی اعطا می‌کند. در وب‌سایت این نهاد، مهلت بعدی ثبت‌نام برای این بورس ۳۱ اکتبر ذکر شده‌است و بنا بر اطلاعات درج شده بر روی این پایگاه اینترنتی، تنها تقاضاهای آنلاین پذیرفته می‌شود.

یکی از شرایط ثبت‌نام برای دریافت این کمک هزینه این است که در هنگام ثبت نام، مدت اقامت متقاضی در آلمان از ۱۵ ماه نگذشته باشد. این نهاد هم صرف ‌نظر از زبانی که رشته متقاضی در مقطع دکترا به آن ارائه می‌شود، یکی از شروط اعطای بورس را تسلط به زبان آلمانی گذاشته است.

وب‌سایت بنیاد فریدریش نویمان

مؤسسات و نهادهایی با ‌زمینه مذهبی
مؤسسه فیلیگست وابسته به کلیسای پروتستان Evangelisches Studienwerk Villigst سالانه به ۲۰۰ متقاضی تحصیل در مقطع دکترا از تمامی رشته‌ها بورس تحصیلی اعطا می‌کند. این نهاد به پذیرفته‌شدگان ماهیانه مبلغ ۱۳۵۰ یورو به مدت ۲ سال پرداخت می‌کند. این بورس در حقیقت به دانشجویانی که عضو کلیسای پروتستان هستند، تعلق می‌گیرد. در صورتی که متقاضی به کلیسای پروتستان تعلق نداشته باشد باید در نامه‌ای که با مدارک درخواست بورس ارسال می‌کند، انگیزه و دلایل خود برای این درخواست را به روشنی تشریح کند.

وب‌سایت مؤسسه فیلیگست وابسته به کلیسای پروتستان

مرکز تبادلات آکادمیک کاتولیک آلمان  Katholischer Akademischer Ausländer-Dienst از جمله برای تقویت گفت‌وگو میان اسلام و مسیحیت به دانشجویان غیر مسیحی از کشورهای خاورمیانه هم بورس اعطا می‌کند. متقاضی باید در هنگام ارسال درخواست در آلمان مشغول تحصیل باشد.

وب‌سایت مرکز تبادلات آکادمیک کاتولیک آلمان

مؤسسه ابن سینا (اَوسینا) Studienwerk  AVICENNA یکی از مؤسسه‌هایی است که شرط مذهبی برای اعطای بورس به دانشجویان دکترا گذاشته است. متقاضی به هنگام درخواست بورس باید در آغاز تحصیل خود در یکی از دانشگا‌‌ه‌های آلمان باشد. نمرات خوب، تعهد اجتماعی و مسلمان بودن از شرایط دریافت این بورس اعلام شده است.

وب‌سایت مؤسسه ابن سینا 

افزون بر بنیادها و مؤسسه‌های نامبرده، در بخش اقتصادی مؤسسات و نهادهای فراوانی وجود دارند که از دانشجویان دکترا با برنامه‌های مالی خود پشتیبانی می‌کنند. در کنار این مؤسسات، بسیاری از شرکت‌ها و کنسرن‌های بزرگ از جمله کنسرن‌های خودروسازی در رشته‌های خاص به دانشجویان دکترا کمک‌ هزینه تحصیلی می‌دهند. یکی از این کنسرن‌ها دایملر است.

وب‌سایت مؤسسه فیلیگست وابسته به کلیسای پروتستان

دانشجویان آلمانی که در مقاطع تحصیلی پایین‌تر از دکترا در آلمان مشغول به تحصیل هستند و برای پذیرش در مقطع دکترا و کمک هزینه در این مقطع برنامه‌ریزی می‌کنند، می‌توانند سری هم به بانک اطلاعاتی وزارت آموزش و پژوهش آلمان Bundes Ministerium für Bildung und Forschung فدرال بزنند.

وب‌سایت وزارت آموزش و پژوهش آلمان فدرال

آسبیلدونگ (کار و درس) در کشور آلمان چیست؟

دوآل آسبيلدونگ (duale Ausbildung) چيست ؟

سیستم آموزش آلمان سيستم شغلی خوبى را به جوانان جوياى کار ارائه می دهد و آنها را به طور مطلوب برای مطالبات فردا آماده می کند. آموزش آسبيلدونگ به دو روش یادگیری صورت می گیرد. كه به آن دوآل آسبيلدونگ گفته مى شود.

  • آموزش عملی كه در شرکتها و سازمانها صورت می گیرد.
  • دروس تئوری كه در مدرسه فنی و حرفه ای برگزار می شود.

این ترکیب تمرین و تئوری (كار و درس) بی نظیر در سراسر جهان و بصورت بین المللی شناخته شده است. سیستم آموزش دوتایی همچنین در شکل مشابه در سوئیس ، اتریش و تیرول جنوبی نیز موجود است.

  • دروس در مدرسه حرفه ای (Berufsschule)

شما یک یا دو بار در هفته  در كلاس درس در آموزشگاه های حرفه ای شرکت می کنید و در رشته های مختلف به شما مطالب مربوط به حرفه خود آموزش داده می شود. و بعد برای آزمون دانش خود ، امتحان می دهید. بنابراین ، به عنوان یک خارجی ، باید دانش زبان آلمانی خوبی داشته باشید.

  • آیا می توانم به عنوان یک خارجی در آلمان آسبیلدونگ انجام دهم؟

اگر در اتحادیه اروپا ، سوئیس ، لیختن اشتاین ، ایسلند یا نروژ زندگی می کنید ، می توانید بدون هیچ گونه شرط قانونی ، تحصیلات خود را در آلمان انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید تغییر محل زندگی و گزارش دادن به اداره ثبت احوال شهروندان و ارائه آدرس جدید شماست. در این مورد ویزا لازم نیست.

متقاضیان کشورهای ثالث (ايران) باید به سفارت آلمان در کشور خود درخواست ویزا دهند. با قانون مهاجرت برای کارگران ماهر ، که از اول مارس 2020 به اجرا درآمد ، مقررات جدیدی برای ورود به آلمان اعمال می شود. شما به عنوان یک فرد خارجی علاقه مند به آموزش ، می توانید شش یا نه ماه برای یافتن یک محل آموزشی اقدام به اخذ ویزا کنید و در این مدت می توانید دوره های کارآموزی را (حداکثر 10 ساعت در هفته) انجام دهید.

مدارك مورد نياز:

  • مدارک تحصیلی و شغلى كه در إدارات مربوطه ارزشيابى و بررسی شده باشد
  • دانش آلمانی در سطح B1
  • حداکثر سن 25 سال
  • معیشت مستقل (حداقل 600 – 700 یورو در ماه)
  • بیمه درمانی
  • محل اقامت اثبات شده
  • برای کارآموزی در آلمان به کدام مدرک دانشگاهی نیاز دارم؟

به طور کلی ، شما نیازی به مدارک تحصیلی خاصی برای آسبيلدونگ در آلمان ندارید. هر شرکت آموزشی تصمیم می گیرد که متقاضیان باید برای دوره آسبيلدونگ چه مهارت لازم را داشته باشند. بنابراين باید دارای گواهی ديپلم و همچنين تاييد آن توسط ارگانهاى مربوطه باشيد.

  • روند بررسى تحصيل چگونه کار می کند؟

اطلاعات مربوط به شناخت مدارك تحصيلي مدارس را مي توان در پرتال اطلاعات مربوط به مدارك آموزشي خارجي “anabin” يافت. در آنجا می توانید مدارک تحصیلی خود را بهتر مقایسه کنید. شما همچنین از شرکت هایی که می توانند صلاحیت های شما را بهتر ارزیابی کرده و شما را در روند كار راهنمايي كنند بهره بگيريد.

  • برای کسب آموزش در آلمان ، چه دانش لازم را دارم؟

به عنوان متقاضی خارجی ، شما باید مهارت های زبان آلمانی خوبی داشته باشید که مطابق با سطح B1 باشد. شما می توانید دوره های زبان را در کشور خود گذرانده و گواهینامه های لازم را دریافت کنید. این مدارک را بايستى تأیید و برابربا اصل کنید ، که بتوانيد برای کارآموزی در آلمان اقدام نماييد. مهارت های زبانی به شما در انجام كارهاى ادارى و دريافت اطلاعات براى  رزرو درخواست دوره اسبيلدونگ كمكت مى كند.

بسته به اینکه شما کدام کارآموزی را انتخاب کنید ، باید به پیش نیازهای شغلی نیز توجه کنید. به عنوان مثال ، حرفه های بازرگانی، كارهاى دفترى و ادارى لازم دارند ، حرفه های آموزش پرستاری به همدلی و مراقبت نیاز دارد.

  • چگونه می توانم در آلمان آسبيلدونگ پیدا کنم؟

سیستم آموزش آلمانی بیش از 300 حرفه آسبيلدونگ را به شما ارائه می دهد و شما را قادر می سازد زندگی حرفه ای خود را شروع کنید. شما می توانید آموزش های حرفه ای خود را در صنایع متنوعی انجام دهید: در زمینه های اجتماعی ، تجاری ، پزشکی ، تجاری-فنی ، صنایع دستی یا هر زمینه دیگر.

  • بیشترین آسبيلدونگهايى كه در آلمان انتخاب شده اند.

بسیاری از کارآموزان در مورد فرصت های آموزشی خود اطلاعات کافی کسب نمی کنند و از حرفه های شناخته شده ای که والدین یا نزدیکانشان قبلاً به اتمام رسانده اند ، انتخاب می کنند.

قابل توجه است که دختران به طور فزاینده در مشاغل اداری مشغول به کار می شوند و پسران آموزش های خود را در حوزه فنی شروع می کنند.

  • محبوب ترین مشاغل آموزشی دختران:
  • Kauffrau für Büromanagement
  • Kauffrau im Einzelhandel
  • Medizinische Fachangestellte
  • Verkäuferin
  • Zahnmedizinische Fachangestellte
  • محبوب ترین مشاغل آموزشی پسران عبارتند از:
  • Kraftfahrzeugmechatroniker
  • Kaufmann im Einzelhandel
  • Elektroniker
  • Industriemechaniker
  • Fachinformatiker

با اين حال ، اقتصاد ما تغییر کرده است و در آینده مشاغل بیشتر تقاضا خواهد شد که برای دختران و پسران به همان اندازه جالب و جذاب هستند.

علاوه بر این ، بیشترین انتخاب ها لزوماً بخاطر بالاترین درآمد نیست. همچنین در اینجا رقابت بالایی وجود دارد زیرا متقاضیان زیادی وجود دارند.

بنابراین ما شما را با دوره های کارآموزی آشنا می کنیم که بتوانيد در طى دوره درآمد بسیار خوب کسب نماييد و جزء افرادی با آینده كارى خوب باشيد.

حرفه هایی با آینده به معنای این است که این مشاغل به دلیل عوامل اقتصادی و جمعیت شناختی در آینده به طور فزاینده تقاضا می شوند و آموزش در این دوره ها آينده شغلی شما را تامين خواهد نمود.

  • 16 آسبيلدونگ پردرآمد در سال ٢٠٢٠

اگر می خواهید در دوره آسبيلدونگ درآمد خوبی کسب کنید ، می توانید لیست دوره های پردرآمد را از اینجا مشاهده کنید.

نكته قابل توجه و مهم اين است که بعد از آموزش بتوانيد در شغل خود ادامه دهید و داراى يك درآمد خوب و يك جايگاه كارى مستحكم باشيد.

  • Fluglotse/in
  • Polizeivollzugsbeamter/beamtin
  • Finanzwirt/in
  • Sozialversicherungsfachangestellte/r
  • Bankkaufmann/frau
  • Kaufmann/frau für Versicherungen und Finanzen
  • Physiklaborant/in
  • Biologielaborant/in
  • Technischer Systemplaner/in
  • Verwaltungsfachangestelle/r
  • Altenpfleger/in
  • Fachinformatiker/in
  • Industriekaufmann/frau
  • Maurer/in
  • Beton- und Stahlbetonbauer/in
  • Mechatroniker/in

آسبيلدونگ با آینده کاری در زمینه فنی:

در سال های آینده تقاضای فزاینده ای برای مهندسان وجود خواهد داشت ، زیرا اقتصاد ما به سرعت در حال پیشرفت است و مردم همیشه برای توسعه ، بهره برداری و تعمیر ماشین آلات مورد نیاز هستند.

  • Elektroniker/in für Betriebstechnik
  • Mechatroniker/in
  • Technische/r Systemplaner/in

آسبيلدونگ با آینده کاری در صنعت فناوری اطلاعات:

صنعت فناوری اطلاعات در سالهای آینده به رشد خود ادامه خواهد داد. امنیت داده ها نقش فزاینده ای ایفا می کند و بسیاری از سیستم ها ، به عنوان مثال در اتومبیل ها یا خانه ها ، به طور فزاینده ای از الکترونیک و فناوری اطلاعات استفاده مى گردد.

  • Fachinformatiker/in
  • Informatikkaufmann/frau
  • Mathematisch-technische/r Softwareentwickler/in

آسبيلدونگ با آینده کاری در مراكز تجارى و صنعتى:

همچنین در آینده شرکت ها در زمینه های مختلف به کارمندان با دانش تجاری نیاز دارند. بازرگانان معمولاً رابط بین خدمات شرکت و مشتریان را تشکیل می دهند.

  • Kaufmann/frau im E-Commerce
  • Industriekaufmann/frau
  • Kaufmann/frau für Büromanagement
  • Kaufmann/frau im Groß und Außenhandel

آسبيلدونگ با آینده کاری در تولید مواد شیمیایی:

جمعیت در حال رشد است و به همراه آن تقاضا برای مواد غذایی و دارو است. اگر به علم و شیمی علاقه دارید ، آینده شغلی در مشاغل آموزشی بعدی در انتظار شما است.

  • Chemielaborant/in
  • Lebensmitteltechniker/in
  • Chemikant/in

آسبيلدونگ با آینده کاری در زمینه پیراپزشکی:

شما به حوزه بدن انسان علاقه دارید و می خواهید به بهبود زندگی افراد کمک کنید. شما می توانید از بین دوره های آموزش پزشکی زیر استفاده کنید ، که در آینده نیز در حال افزایش تقاضا خواهد بود.

  • Altenpfleger/in
  • Augenoptiker/in
  • Hörakustiker/in
  • Gesundheits- und Krankenpfleger/in