کار و شرایط آسان برای متخصصان (IT) در کشور آلمان

برنامه های کاربردی دیجیتال و فناوری های هوشمند زندگی روزمره ما را تعیین می کنند. ابزارها با چاپگرهای سه بعدی چاپ می شوند، زبان ها با نرم افزارها فراگرفته می شود  و روبات ها کارهای زیادی انجام می دهند. به همین دلیل است که صنعت آی تی یکی از نوآورترین صنایع در جهان است.

آلمان هنوز با روح نوآوری امروزی شناخته می شود، به طوری که بازار آی تی ، مخابرات و لوازم الکترونیکی سرگرمی در آلمان پیشتاز اروپاست. با سهمیه نوآوران تقریباً 85 درصد، این صنعت نه تنها یکی از نوآورترین مناطق در آلمان است، بلکه با گردش مالی 170 میلیارد یورویی در سال، نیروی محرکه اقتصاد آلمان است.

به همین دلیل است که به ویژه متخصصان فناوری اطلاعات بیش از هر زمان دیگری در آلمان مورد نیازهستند. با مهارت ها و خلاقیت های حرفه ای خود از فرصت های شغلی و توسعه متنوع در آلمان استفاده کنید! بیش از 86000 موقعیت در آلمان در سال 2020 خالی مانده است. بنابراین متخصصان با تجربه یا آموزش دیده می توانند به موقعیت های جذاب در شرکت های کوچک و متوسط، در صنعت و همچنین در شرکت های بزرگ بین المللی امیدوار باشند. متخصصان کامپیوتر به ویژه در زمینه های زیر مورد  هستند.

توسعه نرم افزار:Softwareentwicklung

شما به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار، نرم افزار طراحی و پیاده سازی می کنید و از زبان برنامه نویسی مناسب برای این کار استفاده می نمایید. شما همچنین به صورت کاربر محور کار می کنید و برنامه های کاربردی کامل یا ماژول های فردی را برنامه ریزی می کنید.

پشتیبانی اپلیکیشن: Anwendungsbetreuung

در این کار شما به نگهداری و پشتیبانی نرم افزارها و سخت افزارها مانند SAP یا SharePoint رسیدگی می کنید. به عنوان یک ناظر برنامه، شما نقطه مرکزی تماس برای محصولات شرکت هستید.

امنیت فناوری اطلاعات:Anwendungsbetreuung

به عنوان یک متخصص امنیت فناوری اطلاعات، شما مسئول امنیت داده های شرکت هستید. ادامه تحصیل به منظور به روز ماندن بقدری ضروریست که کار بر روی راه حل های جدید برای سیستم های نرم افزاری مهم است.

علم داده:Data Science

به عنوان یک دانشمند داده، حجم زیادی از داده ها را تجزیه و تحلیل می کنید و راه حل های مناسب را استخراج می نمایید. برای این کار، شما عمدتا از روش های فناوری اطلاعات و ریاضیات استفاده خواهید کرد.

به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا، لیختن اشتاین، ایسلند، نروژ یا سوئیس نیازی به ویزا یا اجازه اقامت ندارید. اتباع سایر کشورها برای کار در آلمان نیاز به اجازه اقامت دارند. در قسمت ویزا می توانید در مورد ویزای کار برای کارگران ماهر و کارت آبی اتحادیه اروپا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

شرایط صدور ویزا برای کار به عنوان متخصص آی تی با داشتن تجربه عملی زیاد چیست؟

1- شما یک پیشنهاد شغلی خاص در بخش فناوری اطلاعات در آلمان بایستی داشته باشید.

2- شما می توانید مدرکی دال بر حداقل سه سال تجربه حرفه ای در هفت سال گذشته در بخش آی تی ارائه دهید. تجربه حرفه ای شما باید واجد شرایط کافی برای شغلی باشد که می خواهید دنبال کنید.

3- شما همچنین می توانید دانش نظری مرتبط را از طریق دوره های آموزشی و امتحانات اثبات کنید.

4- شغل احتمالی شما در آلمان حقوق ناخالص سالانه حداقل 51120 یورو (در سال 2021) را تضمین کند.

5- دانش زبان آلمانی شما بایستی در سطح  ب یک باشد و اگر زبان محل کارشما آلمانی نباشد، ممکن است در موارد فردی مدرکی مبنی بر مهارت زبان آلمانی مورد نیاز نباشد.