کارت شانس آلمان چیست و تفاوت آن با ویزای جستجوی کار

با ارائه سیستم امتیاز کارت شانس، دولت آلمان می خواهد تا حدودی مهاجرت کارگران به این کشور را سازماندهی کند. اگر از خارج از کشور هستید و می خواهید در آلمان کار و زندگی کنید، کارت شانس آلمان می تواند مسیر شما برای کار و زندگی در آلمان باشد

 

کارت شانس آلمان چیست؟

در واقع کارت شانس آلمان پروژه ای از دولت فدرال فعلی برای تنظیم مجدد مهاجرت کارگران به آلمان است. اصول اولیه این مفهوم در ابتدای سپتامبر 2022 شناخته شد و قرار است در ماه های آینده توسعه بیشتری یابد. از آنجایی که شهروندان اتحادیه اروپا از قبل هم می توانستند به آلمان مهاجرت کنند، دولت فدرال با این ایده جدید، افراد دیگر کشورها را نیز هدف قرار داده است. بنابراین این یک فرصت های مهاجرت برای اکثر مردم از سراسر جهان است.

سیستم امتیاز کارت شانس چیست؟

سیستم امتیاز کارت شانس احتمالاً فهرستی از معیارهایی است که تعیین می کند آیا شهروندان غیر اتحادیه اروپا می توانند به آلمان مهاجرت کنند یا خیر. این گزینه های شخصی شما را تعیین می کند. با این حال، با این کار نمی توانید به طور خودکار مهاجرت کنید. احتمالاً باید به صورت آنلاین درخواست دهید و محدودیتی برای مهاجرت در سال وجود خواهد داشت.

سیستم امتیاز کارت شانس چگونه کار می کند؟

شماً بایستی ثبت نام کنید و به صورت آنلاین درخواست دهید. شما باید اطلاعات خاصی در مورد خود و زندگی قبلی خود ارائه دهید. چهارمورد از اطلاعات مورد نیاز و ضروری

  1. مدرک تحصیلی دانشگاهی یا مدرک مدرسه حرفه ای (دیپلم فنی)
  2. سابقه کاری حداقل سه سال
  3. مهارت های زبان آلمانی در حدود سطح B1
  4. سن کمتر از 35 سال

هر کسی که سه مورد از این چهار معیار را داشته باشد می تواند در آینده راحت تر به آلمان بیاید و در اینجا کار کند. این بسیار مهم است که بتوانید در آلمان به دنبال کار بگردید و کار پیدا کنید و اگر نتوانستید کاری پیدا کنید دوباره بایستی آلمان را ترک نمایید. بنابراین مدت اقامت در آلمان برای جستجوی کار محدود خواهد بود. همچنین باید بتوانید ثابت کنید که هزینه های زندگی خود در آلمان را شخصا پرداخت می نمایید. به عنوان مثال، بایستی یک حساب مسدود شده برای کارت شانس افتتاح نمایید. در اصل، این مقررات از قبل برای ویزای جستجوی کار نیز وجود داشته است، با این حال، انتظار می رود که طرح کارت شانس این گزینه را ساده و استاندارد کند.

تفاوت کارت شانس و ویزای جستجوی کاردر چیست

همانطور که اطلاع دارید در ویزای جستجوی کار نیاز به مدرک دانشگاهی بوده و زبان ضرورتی نداشته است و همچنین محدودیتی برای سن اشخاص لحاظ نگردیده است ، در صورتیکه در کارت شانس نه فقط مدرک دانشگاهی بلکه با مدرک دیپلم فنی هم می شود اقدام نمود و زبان و سن زیر 35 سال از موارد ضروری می باشد و در صورت کل از چهار شرط ذکر شده اگه شما سه شرط انرا دارا باشید ، واجد شرایط برای اخذ کارت شانس آلمان خواهید بود.

سیستم امتیاز کارت شانس از چه زمانی فعال می گردد؟

انتظار می رود سیستم امتیاز کارت شانس در سال 2022 تصمیم گیری شود. سپس سیستم جدید باید سازماندهی شود. با توجه به اینکه سیستم اداری آلمان بسیار زمانبر می باشد، برای این کار باید چندین ماه پیش بینی شود. همچنین انتظار می‌رود که صدور ویزا زمان زیادی به طول بینجامد. بنابراین در حال حاضر باید انتظار داشته باشید که اولین مهاجرت از طریق سیستم امتیاز کارت شانس در اواخر سال 2023 انجام شود.